De derde week - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu De derde week - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu

De derde week

Door: Celeste :)

Blijf op de hoogte en volg Celeste

12 Oktober 2005 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een nieuw bericht op de site heb gezet, maar we maken steeds minder dingen mee en alles wordt normaler.
Na de vakantie zijn we de hele week naar school geweest. Ik ben op maandag, dinsdag en af en toe donderdag uit de klas om voor mezelf te werken. Woensdag en vrijdag ben ik in de klas omdat ik dan dramales moet geven. Ook moet ik nog muzieklessen geven maar die moet ik eerst nog ontwerpen en daarna moet ik maar eens gaan kijken wanneer ik die kan geven.
’s Avonds hebben we niet zoveel boeiende dingen meegemaakt. Als we uit school komen maken we wat te eten. Daarna of tv kijken, lezen, kletsen of nog wat dingen doen voor school.

Niets meegemaakt? Nou ja… toch wel een ‘klein ding’. Vorige week werd ik namelijk gebeld met de mededeling dat Anneloes eind november voor 3 weken naar Afrika komt!! Die tijd gaan we besteden om wat meer te zien van de rest van Zuid-Afrika. Echt helemaal super!
We zijn allebei druk met voorbereiden, Anneloes iets drukker dan mij denk ik. Zij moet thuis alles regelen met inentingen, verzekering etc. Ik moet bekijken wat we hier kunnen gaan doen, hoe gaan we reizen, welke spullen moeten we meenemen etc. Druk druk druk, maar wel echt helemaal leuk!

Het weekend: vrijdagmiddag na school hadden we een welkomsbraai (bbq). Iedereen moest zijn eigen vlees meenemen, maar voor ons was het geregeld. Op het binnenplein hebben we lekker gegeten.
Zaterdag overdag niet zoveel gedaan. Even naar de Main Road wat kleine dingen halen en een cadeautje voor Elia maken. Die is namelijk 21 geworden en daar hadden we verjaardag van. Om half vijf gingen we daarheen. Eerst een braai en daarna gingen we naar het café waar hij werkt (Springbok). Daar zijn we de woensdag in de vakantie ook geweest, alleen deze keer was het wat drukker.
Een aantal drankjes mochten op rekening van Elia en de rest was met 40% korting. Was dus een goedkoop avondje en ik had echt wel genoeg gehad. Kon geen Smirnoff Spin meer zien!
Om half vijf waren we thuis, was dus een vrij lange verjaardag, maar wel errug gezellig!

Zondag kwamen we laat op gang. We hebben ons nog wel weten op te krikken voor een strandwandeling van 40 minuten, was wel errug lekker! Daarna nog even wat gedronken bij het strandcafe. Verder die avond niets boeiends meer gedaan.

En toen was het weer maandag… het gewone schoolleven begint weer. Daarover heb ik weinig te melden tot nu toe.
Wel over het sporten. Wij hebben namelijk allemaal goede voornemens gemaakt. Dinsdag zijn Lotte en ik om 6 uur (!) opgestaan en hebben we hardgelopen op het strand. Dat betekent: 460 trappen (ofterwijl treden) af, naar het strand lopen, hardlopen, rekken en strekken, terug naar de trappen lopen én die 460 trappen (oeps: treden) weer op! Dat laatste was het vermoeiendste van allemaal. Maar het gaf wel een lekker gevoel al wat gedaan te hebben terwijl die andere net uit hun nest kwamen. Heb alleen wel een grote blaar op mijn voet van de sportschoenen dus ik hoop dat ik morgen wel weer kan hardlopen.
Verder willen we gaan zwemmen en doen we oefeningen voor buik, billen en benen. Jaja, goed bezig. Nou maar eens kijken hoe lang we dat vol kunnen houden :)

Nog even over het weer. Jullie hoeven nog niet jaloers te worden, wij zijn jaloers op jullie. Het is daar namelijk beter weer dan hier. Wij hebben vannacht een heftige storm met veel regen gehad. De temperatuur is ook niet echt lekker. Wel een zonnetje maar ook een windje wat het een stuk kouder maakt.
Maar..... het goede weer van jullie komt deze kant op. Vrijdag wordt het 27° en het weekend wordt ook mooi! Jippie, misschien kunnen we dan eindelijk een beetje bijkleuren!

Op de foto’s moeten jullie nog even wachten. Dit mag namelijk niet meer vanaf school omdat ze werken met een limiet (en wij dat limiet al aardig hebben verbruikt om foto’s op de site te zetten, oepsie…). Dit moeten we nu in het internetcafé doen, maar dan moet ik eerst de foto’s branden en dat schiet ook niet echt op hier! Maar heb geduld....

XXX

  • 12 Oktober 2005 - 16:27

    Anne:

    Hee Celes

    Ik heb echt zin om langs te komen te komen!!! En het is bijna vier weken dat ik er zal zijn!

    KUS

  • 12 Oktober 2005 - 19:02

    Leon:

    klinkt allemaal goed meid! Dat sporten hou je geen twee weken vol, denk ik, maar doe je best! je Big Brother is watching you

  • 12 Oktober 2005 - 20:09

    (t)Jacqueline:

    Hoi Celeste,
    Jou broer heeft weinig vertrouwen in jou moet ik zeggen, of kent hij jou beter? groetjes

  • 12 Oktober 2005 - 20:29

    Oma En Opa:

    Lieve Celeste,
    Wat een ontzettend lang en leuk verslag.
    Bedankt hoor!
    Gezellig dat Anneloes naar je toe komt.
    Dat wordt vast gezellig.
    Krijg je Edwin nog niet zover?
    Liefs en groetjes,
    Oma en Opa.

  • 13 Oktober 2005 - 20:03

    Edwin:

    nou oma en opa
    ik zou wel willen!
    maar dat zal allemaal niet lukken!(haha) maar nog negen weekjes en celes is weer terug!...ik lees dat je zeer atletisch bezig bent schatje, toppie!! -xxx-

  • 14 Oktober 2005 - 12:34

    Richard G:

    He Celeste,

    Volgens mij heb je het echt super druk, wat ik steeds allemaal lees... pffff. Maar goed om te horen dat alles goed met je gaat en dat het nog steeds leuk is.

    Het klinkt in ieder geval zeer goed en ben oo ontzettend jalours op je.
    Ik wil ook wel zo'n mooie ervaring meemaken, lijkt me echt super.

    groetjes en xx
    Richard G

  • 15 Oktober 2005 - 13:57

    Mies:

    Hey Celest! Goed man dat sporten. Kunnen wij wat van leren... Zou dan toch wat minder moeten gaan stappen en misschien baantjes moeten trekken i.p.v drijven op mn rug in de zee! Haha!! veel plezier nog en tof dat je zussie komt! Kus Mies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Muizenberg

Celeste

...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 41843

Voorgaande reizen:

14 Januari 2024 - 20 Maart 2024

Centraal Amerika

06 December 2023 - 11 Januari 2024

IJsland '23

24 Juli 2023 - 30 November 2023

De ´Stannetjes´

03 Augustus 2022 - 01 December 2022

Balkanlanden

15 Augustus 2018 - 16 Mei 2019

Rondreis

19 September 2005 - 26 December 2005

Zuid-Afrika

Landen bezocht: