De zesde week! - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu De zesde week! - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu

De zesde week!

Door: Celeste :)

Blijf op de hoogte en volg Celeste

01 November 2005 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Woensdag zou het lekker weer worden dus we hadden onze strandspullen meegenomen naar school om meteen na schooltijd naar Muizenberg strand te gaan. En dat hebben we gedaan. Helaas waaide het best hard en eigenlijk was het te koud om in bikini te liggen, maar bikkel dat ik ben heb ik dat toch maar gedaan (eventjes…). Met de trein zijn we weer thuis gekomen.
Donderdag had Karlijn een waterpolowedstrijd en zijn we wezen kijken en aanmoedigen. We hebben meteen tijd gehad om gespierde jongens te spotten die na Karlijn moesten zwemmen (Edwin, jij bent de mooiste hoor! :). Daarna naar de oudste bar van Kaapstad. Niet te lang, want de volgende dag moesten we gewoon weer fris en fruitig op school zijn.

Vrijdag kreeg ik het niet zo goede nieuws dat mijn lieve vriendinnetje een ongeluk had gehad en in het ziekenhuis ligt. Ik was dus niet echt in de stemming om vrijdagavond uit te gaan. De anderen meiden zijn naar een club in Kaapstad geweest. Ik heb lekker rustig aan gedaan: muziek geluisterd, gelezen en op tijd naar bed.
Zaterdagochtend was ik vroeg wakker en heb een lange strandwandeling gemaakt, lekker in mijn eentje. Daarna rustig ontbeten en toen de anderen wakker waren zijn we naar het strand gegaan. Het was namelijk 28ºC, heerlijk weer dus. De tijd genomen om een beetje bij te kleuren en meteen een afspraak gemaakt om ‘s avonds te gaan braaien bij een vriend van Jason (en dat is weer een vriend van Gina). Om 6 uur werden we opgehaald en het begon allemaal heel leuk. Maar hoe meer de vriend van Jason ging drinken hoe irritanter hij werd, met nog een vriend van hem. We zouden eigenlijk door hem thuis gebracht worden, maar no way dat we bij hem in de auto stapten. Gelukkig was een andere vriend nuchter en hij heeft ons naar huis gebracht. Dat was wel een beetje een domper op de avond.

Zondag was het tijd om te gaan paardrijden. Het was een mooie rit door de duinen en op het strand. Mijn paard was wel een beetje ondeugend. Hij begon een paar keer licht te steigeren, best eng, maar hij heeft me er gelukkig niet afgegooid. Wel vond hij het nodig om dicht langs een paal te lopen waardoor ik nu een blauwe knie heb, en bedankt! Het was ook wel even eng toen we op het strand waren en een helikopter heel laag kwam overvliegen. We moesten het paard strak houden en mijn paard begon natuurlijk weer te steigeren... Maar verder was het best een leuke ervaring. Niet iets om elke week te doen overigens.

Dinsdag heb ik eerst een half uur koor geleid en ben daarna met de klas van Brandon uitgeweest naar een stenenfabriek. Met de trein heen en terug en eindelijk eens verder dan Fish Hoek. We kregen daar te zien hoe het proces van het breken, slijpen en waxen van de stenen gebeurd. Ook mochten we kijken op welke manier de stenen worden verwerkt. Zitten vrouwen achter raampjes hele dagen stenen uit te zoeken of gaatjes in de stenen te maken. Niet echt uitdagend werk.
Er was een veldje bedekt met stenen. Wij kregen allemaal een zakje en mochten die vullen met stenen, dus heb een leuk aandenken aan Afrika (een zakje met stenen....).

Verder eigenlijk niet zoveel gedaan. Is sinds lange tijd een kort verhaal op de site, maar goed. Kan niet altijd feest zijn...
Tot de volgende keer maar weer!

XXX

P.S blijf denken aan kaartjes, pakketjes, brieven etc.De hoeveelheid neemt af....

  • 01 November 2005 - 14:25

    Hilde Van Der Linden:

    Hoi Celeste!
    Hoe is het in ZA? Ik heb je site gevolgd; wat leuk om je verhalen te lezen / foto's te zien vanuit ZA! Super! (ik zou zo weer terug willen als ik dat allemaal zie....!!) Veel succes nog met de kids, en natuurlijk veel plezier met alles wat je nog gaat doen. groetjes, Hilde.

  • 01 November 2005 - 17:29

    Edwin:

    oooow dat is mooi mee genomen dat ik de mooiste ben lieffie :d
    maar van mijn mag je nu wel naar huis komen!
    NOG 7 WEEKJES SCHATJE XXX

  • 01 November 2005 - 17:50

    Oma En Opa:

    Lieve Celeste,
    Wat beleef je toch veel leuke (en misschien minder leuke) dingen.
    We zijn heel blij met de foto's die we via deze site krijgen.
    Zodoende blijven we op de hoogte van je belevenissen
    en kunnen zien dat je ervan geniet.
    Ben je al lekker bruin geworden?
    Lieve groetjes hoor van Opa en Oma.

  • 01 November 2005 - 19:02

    Anne:

    Hoi Celes,
    ik had echt nooit gedacht dat jij kon en wilde paardrijden!!!Zo te horen is ook niet alles goed gegaan, maar volgens mij was het wel geslaagd.
    Elke week wilde je het niet doen, als wij samen reizen misschien wel?!?!
    Ik spreek je snel weer!
    (binnenkort komt er post... hoe groot is je brievenbus?;))
    KUS

  • 01 November 2005 - 20:18

    Leon:

    Hoi,



    Gaat hier nog allemaal goed hoor! ik heb nog een hele leuke foto voor je, maar die zal ik je even doormailen! Kan inmiddels al weer lachen en bijna alles eten. Begin december zijn de andere twee kiezen aan de beurt... maar ja. Voor het goede doel zullen we maar zeggen! Had je trouwens niet zo snel herkent op die knol! Wel lache he! Heb ik ook ooit gedaan, jaja.


    Groetjes


    Leon

  • 03 November 2005 - 14:56

    Lieke:

    Hoi lieve cel!!
    Ik woon inmiddels ook samen alles is bijna af, moet nog veel opruimen!
    Leuke dingen allemaal joh! wat je beschrijft! Gaaf dat je ging paardrijden daarzo!Ik ben echt benieuwd naar al je verhalen. Tis nu alweer november, gaat snel maar niet snel genoeg denk ik soms voor jou misschien... Is alles goed gekomen met de gescande bestandjes van Drama?? Geniet er nog van!
    Liefs
    p.s: Ligt Janita in het ziekenhuis?? Is het ernstig??
    Tot horens!

  • 04 November 2005 - 10:31

    Nicolle:

    hej celes!!!
    Euh even een kleine opmerking uit ulft!! Euh waar blijven de kaarten brieven pakketjes??????? Eens effe denken ben jij soms een kleine verwende meid uit nederland? Pakketjes met voedsel?? haha je zit toch niet in een derde wereld land daar in het hoekje van afrika!Of heb je al wel een bol buikje gekregen met vliegen om je mond? En zo ja is dat dan van het lekkere eten uit holland of armoede??

    groetjes uut ulft

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Muizenberg

Celeste

...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 41869

Voorgaande reizen:

14 Januari 2024 - 20 Maart 2024

Centraal Amerika

06 December 2023 - 11 Januari 2024

IJsland '23

24 Juli 2023 - 30 November 2023

De ´Stannetjes´

03 Augustus 2022 - 01 December 2022

Balkanlanden

15 Augustus 2018 - 16 Mei 2019

Rondreis

19 September 2005 - 26 December 2005

Zuid-Afrika

Landen bezocht: