Allerlaatste bericht - Reisverslag uit Ulft, Nederland van Celeste ... - WaarBenJij.nu Allerlaatste bericht - Reisverslag uit Ulft, Nederland van Celeste ... - WaarBenJij.nu

Allerlaatste bericht

Door: Celeste :)

Blijf op de hoogte en volg Celeste

31 December 2005 | Nederland, Ulft

Hier mijn allerlaatste bericht, deze keer vanuit Nederland.

Zaterdagavond (of eigenlijk nacht) zijn we naar de kerk geweest. We waren daar om ongeveer kwart voor 12 en de kerk zat al vrij vol. Het koor en de mensen waren al wat liedjes aan het zingen. Om 12 uur kwam de aartbisschop binnen met zijn knechten en toen begon het. Er was een speech van de aartbisschop en zelfs wij werden genoemd. Kregen we toch wel even een kleurtje van...
Verder werden er veel liedjes gezongen en waren er verschillende mensen die wat wilde zeggen. Het was op zich wel interessant om dit eens mee te maken, maar ik hoef er niet elk jaar heen. Eén keer was genoeg!
Na de dienst zijn we naar het huis van de aartbisschop geweest. Daar was een grote schaal met vlees (en tong van een koe, waar vooral Anneloes niet te lang naar moest kijken omdat ze anders kotsneigingen kreeg). In het vlees was ik niet echt geïnteresseerd maar de chocolaatjes gingen er wel in!
Om een uur of drie waren we weer thuis en toen kwam de fles zwarte sambuca (ofterwijl dropshot) tevoorschijn. Na een paar shotjes gingen we trucjes doen (Anneloes is de expert). Rond een uur of 5 vonden we het wel leuk geweest en besloten we maar naar bed te gaan.
De volgende dag (eerste Kerstdag) was het weer vroeg dag. Josh (zoontje van Brandon) was vroeg wakker en wilde meteen cadeautjes open maken die de Kerstman had achtergelaten! Brandon had de avond ervoor met een paar schoenen en een sneeuwspuitbus voetstappen gemaakt. Josh vond het helemaal geweldig (hij vraagt zich nog niet af hoe het kan dat het buiten 25 graden is, maar binnen sneeuw ligt…). Ook Anneloes en ik hebben cadeautjes gekregen van Brandon, Angela en Josh – een kalender met platen van Afrika, handlotion en ik heb een boek over Kaapstad gekregen. Echt superlief!!!
Na het ontbijt was het tijd om onze tassen in te pakken. De laatste dingen gebruiken en daarna weggooien, alles opvouwen en uitzoeken, breekbare spullen inpakken en passen en meten net zolang alles past. Het was nog best een flinke klus!

Inmiddels was er al wat familie gekomen die druk bezig waren met de voorbereidingen voor de kerstlunch. Anneloes en ik hebben hen geholpen (en ze waren zo blij met de hulp dat we volgend jaar terug moeten komen!). Toen alles klaar was, was het tijd om te gaan eten. Eerst een voorgerecht en daarna was het tijd voor het vlees. De kalkoen en de kip hadden deze kerst niet overleefd, want ze lagen op een grote schaal. Verder waren er verschillende salades, was erg lekker allemaal!
De kerstlunch deed ons een beetje denken aan een aflevering van Mr. Bean. We kregen namelijk een pakje dat dicht is gemaakt als een snoepje waar je met 2 personen aan moet trekken, dan krijg je een knal en er zit een klein cadeautje in. Verder hadden we ook een ding voor om ons hoofd (die we overigens niet op hebben gehad, maar het idee is leuk!).
Na de lunch was het tijd om de cadeautjes open te maken! De familie koopt elk jaar cadeautjes voor elkaar, en aangezien er best veel mensen waren, waren er ook veel cadeautjes om open te maken.
Op een gegeven moment was het tijd om afscheid te nemen. De familie ging eerst weg en daarna moesten wij ook weg. Brandon, Angela en Josh hebben ons weggebracht naar Kaapstad airport. We hebben zonder problemen ingechecked. Daarna moesten we afscheid nemen van Brandon, Angela en Josh – ik vond het echt een raar idee om nu voor een lange tijd afscheid te nemen. Het vooruitzicht van het slechte weer in Nederland was ook niet echt leuk.

Toen we in het vliegtuig zaten viel ik bijna meteen in slaap. Ik had de laatste dagen niet echt veel geslapen dus ik kon wel wat slaap gebruiken. In het vliegtuig kregen we wel een kerstmaaltijd – kalkoen. Heb alleen de kalkoen gegeten en ben toen weer in slaap gevallen. Tussendoor wel een aantal keer wakker geweest, maar heb tot ongeveer 6 uur geslapen. We kregen een ontbijtje en toen moesten we de kou in. Verschrikkelijk! In Londen moesten we ruim 3 uur wachten. We hebben onze tijd ‘nuttig’ besteed aan het drinken van warme chocolademelk. Het was bijna tijd om in te checken voor de vlucht naar huis toen we erachter kwamen dat we een posterkoker kwijt waren waar allerlei souvenirs in zaten. We zijn langs alle plekken gelopen waar hij eventueel zou kunnen zijn, naar de security en langs allerlei mensen maar de koker (en daarmee onze souvenirs) is weg! Erg jammer, want er zaten hele mooie spullen in! Maar goed, kunnen we nu weinig aan veranderen.

De vlucht naar Dusseldorf ging snel en voor we het wisten waren we herenigd met vriendjes, familie en vrienden. Daarna zijn we naar Ulft gegaan met mijn ouders en Leon, ouders van Edwin en Anneloes en Chris. Daar waren Janita en moeder en later kwamen er nog meer mensen binnen die allemaal even wilde kijken hoe bruin ik ben geworden, haha. We hebben de video gekeken en de video van de bungee en wat gepraat.
Rond etenstijd waren ze allemaal weg en hebben we Franse frietjes met een kipcorn gegeten, heerlijk! Heb deze dagen allemaal dingen gegeten die ik heb gemist: boerenkool, zuurkoolschotel, bruine boterham met kaas, hagelslag etc. De dagen daarop heb ik niet echt bijzondere dingen gedaan. Ik vind het te koud om dingen te ondernemen, ik vind het heerlijk om tegen de verwarming aan te zitten en wat te lezen of te slapen (noemen ze dit nou een winterdepressie?)

Het is wel weer raar om thuis te zijn. Je bent zo snel weer gewend aan alle luxe en de dingen die je normaal ook doet. Je zit zo snel weer in het gewone ritme. Ik kan alleen nog niet echt wennen aan de kou, vind het echt verschrikkelijk! Voordeel van het koude weer is dat ik allemaal nieuwe dingen nodig had: winterjas, sjaal, handschoenen, truien en laarzen (maar dit is slechts een schrale troost).

Zoals ik al zei is dit het laatste bericht op de site. Ik vond het erg leuk om jullie (bijna) elke week op de hoogte te houden van wat we hebben beleefd in Zuid-Afrika. Ik wil jullie bedanken voor de kaartjes/pakketjes die ik in Afrika heb gekregen, de reacties op de site, de mailtjes die jullie hebben gestuurd etc. Ik heb alweer nieuwe plannen om weg te gaan, maar daar is nog niet heel veel van bekend, maar als het zover is laat ik het weten!!

Als laatste mededeling mijn nieuwe mobiele nummer: 06 533 80 101!!

Dag dag lieve mensen! XXX Celeste

P.S kijk nog even naar de foto’s van vorige week, die heb ik er nu opgezet!

  • 31 December 2005 - 17:32

    Mies:

    Hey Celest! Raar om weer thuis te zijn zeker! Fijne jaarwisseling in de kou..minder.. Ik vier t vanavond op t strand...Tot gauw!!
    kus Mies

  • 02 Januari 2006 - 10:01

    (t) Jacqueline:

    Hoi Celeste,
    Bedankt voor de leuke verhalen die jij elke keer stuurde, en alweer nieuwe plannen!!!! Wij horen wel waar de volgende reis naar toe gaat (is Edwin ook zo enthousiast?) groetjes en liefs van ons.

  • 02 Januari 2006 - 14:14

    Lotte:

    Ja daar zitten we dan... alweer een week thuis! Voor de allerlaatste keer dan: Wat gaat de tijd toch snel!! (haha) Tot snel, liefs Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ulft

Celeste

...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1439
Totaal aantal bezoekers 41778

Voorgaande reizen:

14 Januari 2024 - 20 Maart 2024

Centraal Amerika

06 December 2023 - 11 Januari 2024

IJsland '23

24 Juli 2023 - 30 November 2023

De ´Stannetjes´

03 Augustus 2022 - 01 December 2022

Balkanlanden

15 Augustus 2018 - 16 Mei 2019

Rondreis

19 September 2005 - 26 December 2005

Zuid-Afrika

Landen bezocht: