Eerste bericht uit Afrika!! :) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu Eerste bericht uit Afrika!! :) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu

Eerste bericht uit Afrika!! :)

Door: Celeste :)

Blijf op de hoogte en volg Celeste

21 September 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hier het eerste bericht uit het verre Afrika!!
De lange reis is goed gegaan. Viel me echt ontzettend mee. In het vliegtuig een beetje kunnen slapen, 2 films gekeken (Madagascar en Mr.&Mrs Smith (die ik zondag toevallig in de bios heb gezien) en we kregen lasagne te eten in het vliegtuig.
Aangekomen in Afrika werden we opgehaald door het hoofd van de school, Mrs Dee Milford. Zij heeft ons naar ons appartement gereden. We hebben meteen een indruk gekregen van Kaapstad. Echt heel raar om langs krottenwijken te rijden, dat je er zo dichtbij bent. Het toffe was dat we een walvis hebben gezien (!), we zitten net in het goede seizoen. We krijgen er vast meer te zien!

Ons appartement is echt te gek!! We hebben hetzelfde als je op de foto hebt kunnen zien. We hebben de beschikking een koelkast, vriezer, broodrooster, douche op het balkon (sta je daar in je nakie terwijl iedereen je kan zien, hmmm), satelliet-tv, magnetron en oven. We hebben het dus prima voor elkaar!!
We hebben de kamers verloot (ik slaap Emy op de kamer) en daarna onze tassen/koffers uitgepakt en overal een plekje voor gevonden.

Gistermiddag met Melanie (onze begeleider van de Muizenberg) naar de winkels in Noordhoek geweest. Daar hebben we boodschappen gedaan: brood, beleg, groente, vlees etc. zodat we ons een beetje kunnen redden.
's Avonds hebben we pizza met cola gegeten, voor 35 Rand (omgerekend iets meer dan 4 euro), lekker goedkoop dus. Die pizza hebben we er meteen weer afgesport, want om bij ons appartement te komen moeten we aardig wat treden op en af. We komen terug met een supergoede conditie, gespierde kuiten, bovenbenen en billen :)
We lagen om 9 uur al in bed, we waren allemaal best moe van de reis, de nieuwe indrukken en de trappen natuurlijk....

Vanochtend om kwart voor zeven ging de wekker: tijd om op te staan! Buiten gedouched, aangekleed, ontbeten (ik heb meeten de broodrooster laten fikken,oepsie...) en lunch gemaakt. We werden opgehaald door Mrs. Milford. Op school werden we voorgesteld aan onze mentor, de leerkracht van de klas.
Ik kom bij Mrs. Screen in grade 3 (dat is bij ons groep 5, de kinderen zijn 8 tot 10 jaar oud).
De eerste indrukken van de klas: chaotisch, ongeorganiseerde, druk, vol etc. Niet echt een goede indruk dus. Ik werd wel onthaald met een applaus, dat was wel leuk.
In de klas zitten 39 kinderen, wel ff wat anders dan in Nederland waar gemiddeld 25 kinderen per klas zitten.
Na de pauze werd het beter. De kinderen waren nog wel druk, maar ik heb nu ook een beetje met de leerkracht kunnen praten.
De kinderen zijn trouwens wel moeilijk te verstaan. Ze praten vrij snel Engels en sommige praten heel plat Engels wat moeilijk is om te volgen.
De kinderen waren om een uur klaar, normaal is dat later, maar dat komt omdat ze bijna vakantie hebben!

Goed, dat was het voor nu. Als het goed is kan ik regelmatig een berichtje sturen omdat hier genoeg computers zijn. Maar dat doe ik natuurlijk alleen als ik wat boeiends te melden heb :)

Tot ziens allemaal!! Xxx

P.S Ik besef nog steeds niet echt dat ik aan de andere kant van de wereld zit, in Zuid-Afrika. Het is echt raar allemaal... maar het bevalt tot nu toe wel goed! Hopen dat dat zo blijft...

• 21 September 2005 - 12:00

Celeste:

Het is een beetje een lang berichtje geworden... Maar voor de nieuwsgierige mensen moet je alle details natuurlijk wel vermelden!!
    Xxx

• 21 September 2005 - 13:07

Oma En Opa:

Bedankt voor je uitgebreide bericht.
    Fijn dat je een goede reis gehad hebt.
    Ja, het zal wel even wennen zijn met zoveel nieuwe indrukken.
    Maar je zal het vast wel redden!!
    Veel lieve groeten van ons ook aan je vriendin van
    Opa en Oma

• 21 September 2005 - 14:21

Richard:

Fijn Celeste dat alles bevalt, echt gaaf dat je die walvis gezien hebt. lijkt mij ook ontzettend gaaf.

Het ziet ernaar uit dat je je wel zult vermaken, succes met je stage daar

groetjes Richard

• 21 September 2005 - 15:12

Mama:

Lieve Celeste,
    Heb je ons van de week zien uitzwaaien? We konden jou goed volgen.'t lijkt me heel bijzonder als ik zo je bericht bekijk. Jammer dat het zover weg is, anders zou ik even komen kijken. Weet je al dat je er een neefje bijhebt? Levi is zijn naam en alles gaat goed.
    Kusje

• 21 September 2005 - 16:10

Norbert:

leuk om te horen dat je een goedde reis heb gehad en goed ben op gevangen.veel plezier nog

• 21 September 2005 - 16:21

Edwin:

celes leuk bericht(je)!
    maar heb je ook foto's
    van het balkon, dat je je staat te douchen? haha!
    ps:ik heb je een bericht naar je mail gestuurd!-XXX-

• 21 September 2005 - 18:56

Leon:

Zo te horen komen de kids in Zuid Afrika precies overeen met de kids bij ons op scouting (chaotisch, ongeorganiseerde, druk, vol etc.)

• 21 September 2005 - 20:11

Janneke:

Hoi Hoi..
    Natuurlijk ook een berichtje van mij. Alles is dus wel goed verlopen.. het is daar natuurlijk wel even wennen daar in de hitte. Nou succes en hou de kids onder de duim he...
    Groetjes Janneke

• 02 Oktober 2005 - 15:29

Caja:

Hey Celeste!
    Heb van je zus de tip gekregen eens op je site te kijken... hardstikke leuk man! Hopelijk gaat het allemaal goed daar en geniet ervan, zo'n kans krijg je niet vaak.
    groetjes Caja