De tiende week - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu De tiende week - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu

De tiende week

Door: Celeste :)

Blijf op de hoogte en volg Celeste

04 December 2005 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Vrijdag was er sportdag. Dat is niet zoals wij het gewend zijn, dat er groepjes zijn die langs verschillende onderdelen gaan. Hier zitten alle kinderen op het gras in hun team (er zijn 3 teams) en gaan ze omstebeurt rennen. Alleen maar rennen, daaruit bestaat de hele sportdag. De kleine kinderen moesten 3 rondjes om het veld en omdat het behoorlijk warm was die dag waren de kinderen uitgeput. Verder werden ook korte afstanden gerend. Emy en Karlijn moesten de tijd opnemen en Lotte en ik moesten de kinderen een bordje geven als ze eerste, tweede of derde waren geworden. Was niet echt spannende rol, maar ik heb lekker de hele dag in de zon gezeten.
Na de sportdag zijn we snel naar huis gegaan om alles voor te bereiden voor de afscheidsbraai. Er moest salade worden gemaakt, groente gesneden, brood gesneden etc. Zo rond 6 uur kwam iedereen binnenrollen en kon het braaien beginnen. Ik had me natuurlijk al vol gegeten aan de chips, maar heb nog wel een broodje hamburger en boerewors naar binnen kunnen werken. Wat later op de avond kwam de hakkiesdraad tevoorschijn, een drankje met 50% alcohol. Dit had Emy voor haar verjaardag gekregen en moest natuurlijk wel worden aangebroken. We hebben veel leuke foto’s gemaakt, zie de site.
Om ongeveer 1 uur was iedereen wel weg en was ook alles opgeruimd, dankzij Karlijn en Lotte (ik lag buiten te slapen op de bank....).

Zaterdagochtend waren we redelijk op tijd wakker want we gingen naar Kaapstad voor de vlechtjes. We hebben het laten doen op de Green Market. We hebben aardig wat van de prijs af kunnen praten, want ze begonnen met 600 Rand en ze hebben bij ons gedaan voor 330 Rand. Toch een aardige deal!
Ik heb 3,5 uur gezeten en toen was het klaar. Het deed wel ontzettend pijn, moest af en toe wel ff doorbijten. Vooral de banen naar achteren deden pijn, ontzettend pijn. Ik was na 3,5 uur klaar maar bij Karlijn deden ze er maar liefst 7,5 uur over. De markt was al opgeruimd, iedereen was weg en de vrouwen zaten nog steeds te vlechten. Toch apart!
Na het vlechtgebeuren zijn we met Murrey mee naar huis gegaan. We hebben wat gegeten en zijn toen naar een cafe in Camps Bay geweest. Daar wat gedronken met vrienden van hem en gelukkig was Steve zo aardig om ons op te komen halen, anders moesten we bij Murrey slapen, maar daar hadden we niet op gerekend dus we hadden geen slaapspullen bij ons. Maar we hebben dus lekker in ons eigen bedje kunnen slapen.

Zondag was de dag om te relaxen. De andere meiden zijn naar het strand geweest, maar daar had ik geen zin in. Ik heb een beetje gelezen, tv gekeken, muziek geluisterd etc. Aan het eind van de middag heb ik zo’n beetje de hele familie gezien op de webcam. Mijn moeder was namelijk jarig (50!) en we hadden afgesproken om elkaar te zien en te spreken. Was wel erg leuk om iedereen te zien.

Maandag was het zwemgala. Stelde niet zo heel veel voor. De kinderen van grade R, 1, 2 en 3 moesten wedstrijdjes tegen elkaar zwemmen. Ik had niet echt een duidelijk rol, dus ik heb maar een beetje gekeken en met de kinderen gepraat. We moesten in de pauze in den tuckshop staan. Dit een klein winkeltje in school waar kinderen in de pauzes de meest ongezonde dingen kunnen kopen: frisdranken, chocoladerepen, chips, vette broodjes, popcorn. Niet normaal dat er zoveel dikke kinderen rond lopen op school.


Woensdag is Anneloes gekomen!! Samen met Bas en een gehuurde auto heb ik haar opgehaald in Kaapstad. Wel raar om haar te zien, maar ze zag er goed uit met haar rugzak. We zijn naar ons appartement gereden via de toeristische route. Anneloes keek haar ogen uit, terwijl ik het al helemaal gewend ben dat we in de bergen zitten met het blauwe zeewater enzo. Maar voor haar was het allemaal nieuw.
We zijn naar beneden en in Fishhoek een beetje rondgekeken en zijn daarna naar Kalk Bay gelopen en weer terug. Heeft dus meteen een beetje de omgeving verkend.

Donderdag is ze mee naar school geweest en heeft haar ogen uitgekeken. Ik heb wel dingen beschreven op de site maar om het in echt te zien is toch anders. We zijn ook nog even naar het strand geweest onder schooltijd (goed geregeld…). Ik heb het toneelstuk met de kinderen gedaan. Het was nog niet af, maar het was meer een soort open repetitie. Dat is nu in ieder geval afgerond.
’s Avonds was het Kerstconcert. Dit was voor ouders, kinderen, leerkrachten etc. Er werden een aantal liedjes gezongen door koor, door iedereen en een lied dat door de ‘staff’ werd gezongen en daar deed ik ook aan mee. We hebben het op video staan dus dat moeten jullie maar bekijken als we terug zijn!

Vrijdag was de laatste dag op school. Ik vind het echt jammer dat we nu weg gaan. De laatste week was zo ontzettend gezellig op school dat ik graag nog een week zou willen blijven. Ik had ook niet echt een vakantiegevoel. In de hal was de laatste assembly en we werden nog naar voren gehaald om ons te bedanken voor alles etc.
Daarna zijn we met een aantal leerkrachten wezen lunchen in de Brass Bell in Kalk Bay. En met de harde kern zijn we daarna door gegaan naar een andere bar waar ze lekkere cocktails hadden (2 voor de prijs van 1).

Zaterdagochtend moesten we vroeg op want we werden om half 8 opgehaald. We hebben namelijk Table Mountain beklommen. Was toch wel een aardige klim, we hebben er ongeveer 3,5 over gedaan. En dat in een hitte van ongeveer 28 graden, best pittig!! Maar toen we eenmaal boven waren, waren we de hele klim al weer bijna vergeten. Het is echt ontzettend mooi daarboven. We konden ver kijken. We hebebn Fish Hoek gezien (nou ja, de wolk die erboven hing), Robben Island, Waterfront, de haven etc. Hebben de laatste groepsfoto’s gemaakt en foto’s van ‘the Dutchies’. Met de kabelbaan zijn we naar beneden gegaan en richting huis.
Anneloes en ik hebben nog even snel een verfrissende duik genomen in de zee en toen hebben we ons klaar gemaakt voor de braai bij Steve. Het was een visbraai en de vis hadden ze die ochtend gevangen.Verser kan dus niet. De kreeften lagen levend in de gootsteen en werden daarna levend verbrand. Ik vond het best zielig, maar heb toch maar een stukje geproefd en moet zeggen dat het best lekker is. Maar het idee dat ik ze een paar uur van tevoren nog levend heb gezien trok me toch niet zo. Heb het maar gehouden bij salade en Yellow Fish (erg lekker!).
’s Avonds waren we gelukkig niet al te laat thuis. Anneloes en ik hebben onze tas gepakt. Was best moeilijk. Wat moet wel mee, wat kan ik hier laten etc. Maar volgens mij is het aardig gelukt.

Vannacht dus voor de laatste keer in ‘mijn’ bedje geslapen. Was wel een onrustige nacht. Kon niet echt lekker slapen, was teveel bezig met de dingen die ik nog moest doen en niet moest vergeten etc. Vandaag worden de laatste spullen ingepakt en vertrekken we richting Kaapstad. Lotte en Bas brengen ons, want met de tassen in de trein zien we niet zo zitten.
Wat de verdere plannen zijn: maandagochtend worden we met de baz-bus opgehaald en vertrekken we naar Tsitsikamma waar we dinsdag gaan bungeejumpen (dat zijn de plannen, maar of we dinsdag nog wel durven is natuurlijk nog maar de vraag). Dan vertrekken we woensdag weer met de bus naar Port Elizabeth en donderdag gaan we naar het Addo Elephant Park (juist, met olifanten én tijgers). En verder hebben we nog niet echt concrete plannen gemaakt. We moeten maar kijken waar we terecht komen…

Goed, dat was het laatste bericht op de site vanuit Fish Hoek. Ik heb geen idee wanneer het volgende bericht komt, ik weet niet waar we terecht komen en wanneer we weer op internet kunnen enzo, maar jullie merken het wel!

Als er wat is kunnen jullie ons bereiken op 0764780609 (mobiele nummer van Celeste).

Tot de volgende keer!

XXX

  • 04 December 2005 - 10:44

    Sinterklaas:

    Hoi Hulpsint Celeste,

    Via mijn pieten heb ik gehoord, dat Papa, Mama en Leon je gedichten mooi vonden! Vooral die zin "een honderdje of zeven" was erg komisch. Namens de afluister piet en alle andere pieten wens ik jullie nog heel veel plezier!

    Groetjes


    Sinterklaas

  • 04 December 2005 - 10:46

    Leon:

    Hoi Zusjes,


    Fijn te horen dat het allemaal goed gaat. Sportieve foto, dat je helemaal boven op de berg op zo'n muurtje zit. Succes met de jump en ik zie de foto's graag te gemoet!


    Groetjes

    Leon

  • 04 December 2005 - 15:21

    Richard G:

    Hoi Celeste,

    leuk verhaal hierboven, altijd bezig met leuke en spannende dingen. Op de foto te zien staan de vlechtjes heel leuk.
    succes met bungee-jumpen en pas op voor de gevaarlijke dieren !!!!!

    groetjes en xx

  • 04 December 2005 - 15:43

    Lieke:

    Hee Cel!
    Wat mooi bij je die vlechtjes! Ik zou zo verliefd op je worden :P ;)
    Groetjes aan Anneloes!
    Liefs LIeke

  • 04 December 2005 - 18:42

    Oma En Opa:

    Hallo Celeste en Anneloes,
    \'t Is zeker wel heel vreemd nu jullie samen, ver van huis, op vakantie gaan. Ik wens jullie dan ook heel veel plezier. De foto\'s zien we later wel.
    Leuk Celeste al die vlechtjes die je nu hebt.
    Is het ook iets voor Anneloes? Ik ben benieuwd naar jullie en ik hoop dat we het nog kunnen zien als jullie weer thuis zijn.
    Heel veel lieve groetjes van ons beiden,
    Oma en Opa.

  • 05 December 2005 - 17:49

    AK:

    Hoi celeste,

    Ik ben al aan het sparen....

  • 05 December 2005 - 17:50

    Niels:

    He Celeste,

    Wat gaat de tijd toch snel! Ik heb je verhalen met aandacht gelezen, maar ben eigenlijk steeds vergeten een leuk berichtje te plaatsen! En nu duurd het niet eens zo lang meer voordat je terug komt! Balen of niet? Volgens mij kun je het daar nog wel even uithouden! Nou tot gauw en de groeten ook aan Lotte!

    x Niels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Muizenberg

Celeste

...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 41891

Voorgaande reizen:

14 Januari 2024 - 20 Maart 2024

Centraal Amerika

06 December 2023 - 11 Januari 2024

IJsland '23

24 Juli 2023 - 30 November 2023

De ´Stannetjes´

03 Augustus 2022 - 01 December 2022

Balkanlanden

15 Augustus 2018 - 16 Mei 2019

Rondreis

19 September 2005 - 26 December 2005

Zuid-Afrika

Landen bezocht: