De vakantie is voorbij! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu De vakantie is voorbij! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu

De vakantie is voorbij!

Door: Celeste :)

Blijf op de hoogte en volg Celeste

03 Oktober 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vervolg vijdag 30 september
Rond half vijf zijn we opgehaald door Tom en zijn we naar Chapman's Peak gereden. Daar gingen we over het hek naar een uitgeholde grot waar we lekker konden zitten. Langzaam ging de zon onder, wat een tof gezicht. Onder ons zwommen de walvissen. Als achtergrond gitaarmuziek van Tom... Heb een paar mooie foto's kunnen maken!!
Daarna zijn we naar een supermarkt gereden, hebben wat brood en beleg gehaald en zijn naar het strand gereden waar we hebben gepicknicked op een rots, erg gezellig en lekker. Als klap op de vuurpijl zouden we naar een te gekke club gaan op de bovenste verdieping van een gebouw, maar omdat Tom de verkeerde schoenen aan had mochten we daar helaas niet in.
We zijn toen naar een andere club in Kaapstad geweest: Opium. De muziek was niet echt geweldig en het personeel was o zo aardig, maar het was toch wel gezellig. Omdat we allemaal nogal honger hadden hebben we een vies broodje kip gegeten met ranzige patat (maar als je honger hebt eet je alles...).

Zaterdag 1 oktober
Vandaag niet zo heel veel gedaan. Lotte heeft een in een dronken bui mensen (Elia, broertje Dino en en zusje Alexia) uitgenodigd om pannenkoeken bij ons te komen eten. Dus boodschappen gedaan, alles klaargemaakt en pannenkoeken gebakken, met appel, kaas en spek. Ze waren erg goed te eten!
Daarna zijn we naar de videotheek gegaan en hebben 2 films gehuurd, waaronder The Sweetest Thing. En voor mensen die de film kennen, hij is niet echt geschikt voor kinderoogjes. Daar hadden wij niet echt aan gedacht, dus het zusje was aan het kijken en hoorde dingen waarvan ze niets eens wist dat het bestond... Wij schaamden ons dood, hadden niet verwacht dat we met de hele familie zouden kijken, oepsie!

Zondag 2 oktober
Met Gina zijn we naar de vlooienmarkt in Muizenberg geweest. Erg leuk! Heb 2 nieuwe tassen, een zonnebril, slippers en oorbellen gekocht en dat allemaal voor 35 euro! Je kan daar op de spullen afdingen, dat was wel leuk. 's Avonds hebben we pizza gegeten (kan niet tippen aan de pizza's van Pibea) en Elia is nog ff langs geweest.

Maandag 3 oktober
Vandaag gaat het echte leven weer beginnen, we moeten de komende 9 weken 5 dagen in de week naar school.... Ik kan nog niet veel dingen doen in de klas, daarom zit ik ook nu onder schooltijd achter de computer, das wel relaxed. Beetje mail kijken, lessen voorbereiden etc.


Huishoudelijke mededelingen:
- mijn Nederlandse nummer is sinds vandaag afgesloten, dus die kan niet meer worden gebruikt,
- daarom heb ik een Afrikaanse simkaart gekocht met het nummer (voor jullie): +27 7 64 78 06 09. Dus als mensen willen bellen/smsen moet het naar dat nummer (hoop dat alles werkt!)
- ik heb nog weinig kaartjes, brieven, pakketjes etc. ontvangen, waar blijven ze ;)?

  • 03 Oktober 2005 - 12:11

    Leon:

    Hoi hoi,

    Zozo, druk druk, druk. Je vermaakt je prima hoor ik wel! Komt helemaal goed. Het frame voor de tap heeft Edwin mooi gelast, dus die kan ik verder helemaal gebruiksklaar maken en dan in juni kan je hem gebruiken, als je weer achter de bar wilt staan!

    Succes en hou je taai!



    Leon

  • 03 Oktober 2005 - 15:40

    Oom Richard:

    Wie is toch Tom???
    Kan nu (naar ik verwacht) eea volgen....

  • 03 Oktober 2005 - 16:53

    Oma:

    Wat een mooie foto's weer!!
    Ze komen hier heel duidelijk over.
    Bedankt hiervoor en we blijven uitkijken naar de volgende serie!!
    Dikke kus, Oma.

  • 03 Oktober 2005 - 19:18

    Mies:

    Hey Celestje! Beetje aan t vermaken? Jij als echte pizzafan moet toch weten dat t PIBIA is!hey Ciao he!! (haha!) xx

  • 04 Oktober 2005 - 05:17

    Janita:

    Dat viel mij ook al op haha! Slecht hoor Celes :P..

    Tof dat jullie zo veel doen en zien! Echt leuk om foto's erbij te zien, kunnen we een beetje een voorstelling maken hoe t daar is :).

    Kga aant werk.. Dikke kus!!!

  • 04 Oktober 2005 - 10:16

    Nancy:

    He Celeste,
    Kreeg dit adres van Edje. Leuk om te zien waar je zit! Lijkt me lang niet gek (als ik het zo zie) om aan de andere kant van de wereld stage te lopen... Volgens mij ga jij je daar wel vermaken.

    Groetjes, Nancy

  • 04 Oktober 2005 - 12:09

    (t) Jacqueline:

    Hoi Celeste,

    Volgens mij heb ik helemaal geen adres van jou en kan je lang wachten op een kaartje o.i.d. van mij!!!!!!!!!!!!
    groetjes

  • 04 Oktober 2005 - 19:27

    Nicolle:

    hej celeste ik heb eindelijk de foto's bekeken van je verblijf e.d. kei gaaf allemaal..kan de foto's bij ons thuis niet vergroten ben nu bij ed.
    heel veel plezier daar, en werk ze vanaf nu.. want er moet toch brood op de plank komen. hahaha..
    HAVE FUN........

    liefs nicolle

  • 05 Oktober 2005 - 14:13

    Anne:

    He Celes,
    ik bel je vanavond... wel opnemen dus!!
    Gave fotoos trouwens. De fotoos van het stappen zien er ook wel goed uit. Zo te zien vermaak je je prima!
    KUS

  • 05 Oktober 2005 - 16:06

    Lieke:

    Hoi cel!
    BEdankt voor je kaartje! NU al hartstikke leuk man! HIer is alles prima huisje is bijna klaar en in de herfstvakantie ga ik over. HIer vallen de blaadjes al van de bomen en is de kinderboeken week over Toveren/magie begonnen! Het gaat verder goed met mij en ik ben blij dat jij/jullie het zo naar de zin hebben. Het is hartstikke leuk om alles te lezen en vooral te zien! Ik ben echt blij voor je dat je dit hebt gedaan! Nou verder reageer ik niet zo vaak, sorry, ik neem er de tijd niet voor en denk er niet aan! excuses! Maar goed verder heb ik ook niet zoveel bijzonders alles gaat door, de zon schijnt deze week wat meer en Iselinge heeft allerlei leuke opdrachten en onduidelijkheden(zoals gewoonlijk) Verder no problemo`s alles goeddos dus! Tot horens! Liefs!

  • 06 Oktober 2005 - 16:10

    Claudia:

    Wat eeb superleuke foto's van de natuur zeg!
    Die foto van jullie, kijkend naar de zonsondergang is echt mooi!!!

  • 12 Oktober 2005 - 08:33

    Eva:

    hej. Zo te zien en te lezen heb je het wel naar je zin daar in Afrika!! Veel plezier.

  • 30 Oktober 2005 - 01:25

    Elly:

    Hallo Celeste,

    Leuk je zo te volgen in een zo wonderschone land. Ben benieuwd hoe je het daar in de klas vergaat. We volgen je dus op de voet.
    Heel veel groetjes en veel plezier aldaar.
    Elly & Thom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Celeste

...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 42136

Voorgaande reizen:

14 Januari 2024 - 20 Maart 2024

Centraal Amerika

06 December 2023 - 11 Januari 2024

IJsland '23

24 Juli 2023 - 30 November 2023

De ´Stannetjes´

03 Augustus 2022 - 01 December 2022

Balkanlanden

15 Augustus 2018 - 16 Mei 2019

Rondreis

19 September 2005 - 26 December 2005

Zuid-Afrika

Landen bezocht: