De vierde en vijfde week! - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu De vierde en vijfde week! - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu

De vierde en vijfde week!

Door: Celeste :)

Blijf op de hoogte en volg Celeste

21 Oktober 2005 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Donderdag heb ik weer ff fanatiek gedaan. Het hardlopen ging niet omdat ik nog steeds een blaar op mijn voet heb die ik nog goed voelde, dus heb het maar gehouden bij een rondje goed doorlopen. Beetje trappen op en af en de omgeving verkennen. Heerlijk rustig zo ’s ochtends in mijn eentje.
’s Middags naar de bieb in Fish Hoek geweest. Heb de pas van mijn mentor geleend en heb meteen maar 10 boeken meegenomen over drama en muziek. Kan ik hier weer ff wat lezen (ofterwijl aan mijn literatuurstudie werken). Ja ja, er moet tenslotte ook worden gewerkt.

Vrijdag hebben we gezwommen in het zwembad bij school. Het is verplicht om een badmuts te dragen, dus we zagen er zeer charmant uit (binnenkort volgen de foto’s…). Het water was in het begin ff koud, maar als je er eenmaal in was heerlijk. Van Karlijn, die aan waterpolo doet, hebben we ‘zwemles’ gekregen in de borstcrawl. Na het zwemmen lekker in de zon gezeten voor onze kleur. En daarna: weekend!!

Vrijdagavond voelde ik me niet zo lekker. De anderen zijn nog even naar beneden geweest en hebben van alles meegemaakt. Ik heb lekker met mijn schatje gebeld en ben daarna gaan slapen. Een goede lange nacht. Was zaterdag ook niet helemaal lekker, maar moest er wel uit want we gingen naar Kaapstad.
Om half elf gingen we met de trein. We hadden een kaartje gekocht voor de eerste klas met restaurant en bar (moest je wel extra voor betalen en je moest wat drinken). Het kostte maar R 8,50 (dat staat gelijk aan ongeveer E 1,20). En dat voor 60 minuten in de trein, kan je niets van zeggen lijkt me zo. De reis verliep verder goed. We voelden ons niet onveilig, er liep veel politie op de stations rond.
In Kaapstad aangekomen kwamen we meteen op een markt terecht met allemaal leuke schoenen, sieraden en andere pruttel. We hebben een beetje rond gelopen,wat winkels in geweest, nog een markt bekeken (en 2 nieuwe ringen gescoord), de ‘Pan African Market’ met allemaal leuke souvenirs (dus mensen, dat wordt leuk (moeten jullie wel wat geld over maken, haha)) en naar Waterfront geweest. Daar hebben we een beetje rond gekeken, een boottochtje gemaakt (hoe toeristisch…) en gegeten bij de Spur. Heerlijke schnitzels met patat, lekkerrrr.
Helaas was het te laat om met de trein terug te gaan. Het was al donker en we vonden het niet echt betrouwbaar. Via een aardige Belg kwamen we bij een hotel waar we een taxi hebben gebeld. We vroegen aan de taxichauffeur hoeveel het kosten en hij zei rond de R 250. Okey, dat vonden we wel goed. We waren nog niet eens bij Muizenberg en we waren al over dat geld heen. Of hij ons dan in Muizenberg af moest zetten. Tuurlijk niet, we wonen in Fish Hoek! Dus op het einde van het liedje waren we 360 Rand kwijt, wat neerkomt op 12 euro per persoon. Kan je nog niets over zeggen, het was namelijk een kleine 40 km, maar toch. Lotte heeft hem wel duidelijk gemaakt dat hij de volgende keer gewoon eerlijk moest zeggen hoeveel het zou kosten. Was hij ook nog zo vreg om ons een kaartje te geven waarmee we de volgende keer korting zouden krijgen, ga toch lekker weg man… Jouw bellen we niet meer!

Zondag was het lekker weer, ongeveer 27°C. We hebben daarom onze bikini aangedaan en zijn lekker naar het strand geweest. In eerste instantie wilden we naar Muizenberg, maar dan moesten we een uur wachten op de trein. We hebben daarom maar gekozen voor een plekje op Fish Hoek beach. Heerlijk gelegen en bijgekleurd. That’s life!

Maandag was het weer maandag en betekent: school. Terug naar het echte leven. Weer erg lekker weer (32 graden), maar daar hebben we weinig van meegekregen want we zaten binnen ‘opgesloten’. Wel lekker gewerkt trouwens. Heb allemaal kaartjes voor mijn dansdrama-koffer gemaakt. Met allemaal kleurtjes, netjes gelamineerd en uitgesneden. Ziet er op en top uit. Om toch nog iets van het lekkere weer mee te krijgen hebben we onze bikini aangedaan en gezwommen in het schoolzwembad, heerlijk!

Dinsdag eerst hardgelopen met Lotte. Ons lekker in het zweet gewerkt. Op school ging de dag niet zo snel. Heb ’s ochtends bij het schoolkoor gekeken en daarna een beetje piano gepingeld. Kon me er niet toe zetten om lessen voor muziek te ontwerpen. Heb alle foto’s uitgezocht van de anderen zodat we die van elkaar kunnen branden. Heb na de grote pauze nog wel een aantal lessen muziek ontworpen.
We waren eindelijk eens een keer vroeg thuis. Normaal zijn we tussen half 5 en 5 thuis, maar nu al om half vier.
Heb een erg mooi boek gelezen: Mijn woestijn van Waris Dirie (Anneloes, echt wat voor jou!)

Woensdag zijn we naar de voorstelling ‘Little Women’ geweest. Tom, een student van de Muizenberg, speelt daarin dus we moesten natuurlijk ff kijken hoe hij het er vanaf ging brengen. Het stuk was erg leuk! We hebben alle vier een roos voor Tom meegenomen, maar dat is hier niet gebruikelijk! Maar hij kon het wel waarderen.

Donderdag heb ik het koor van grade 2-3-4 begeleid op de piano. Heb woensdag een uur zitten ploeteren op een pianostuk. Niet eens zo heel moeilijk, maar kon wel merken dat ik lang niet op de piano heb gespeeld. Maar het ging verder wel goed. Moet nog maar eens ff kijken of ik dinsdag weer kan helpen (dan misschien maar het koor leiden).
De rest van de dag heb ik bij grade R gekeken (vergelijkbaar met kleuters, ongeveer 5-6 jaar oud). Ik vind het echt superleuk! De kinderen die je komen knuffelen en allemaal dingen willen laten zien, echt leuk! En voordelig was dat die kinderen veel buiten spelen, en laat het nou net lekker weer zijn. Dus daar zat juf Celeste met een zomertruitje aan en zonnebril op… Heerlijk! Heb verder wel gewerkt hoor. Groepjes langs lopen, kinderen aan het werk houden, touwtjes aan werkjes maken, spullen opruimen etc. Ik ga toch maar eens kijken of ik niet vaker bij de kleuters kan zijn en ook misschien wat muzieklessen kan geven.

Zaterdag zijn we weer naar Kaapstad geweest. Dit keer gingen we wat later met de trein en eerste klas. We zaten als enige in de trein en hadden wat twijfels of we wel moesten gaan omdat het niet echt en veilige tijd was om te reizen. We hebben de gok toch maar gewaagd (waardevolle spullen wel uit de tas gehaald in de broekzakken voor het geval dat). Maar de reis is goed verlopen. Aangekomen zijn we naar de Castle of Good Hope geweest. Hier hebben de gouverneurs vroeger gewoond en het leger was hier geinstalleerd. Was wel leuk om te zien, niet echt spectaculair.
Daarna zijn we het standbeeld van Jan van Riebeeck geweest (die moet je tenslotte hebben gezien).
Met de taxi naar Kloofstreet gereden, de culinaire straat van Kaapstad. Wel ff zoeken naar een leuk restaurant maar die hebben we gelukkig gevonden: Arnolds. Lekker gegeten (kip met groente en aardappels). Daarna door naar Longstreet, de straat om uit te gaan in Kaapstad. We zijn naar de bar geweest waar Murrey werkt en hebben ons daar de hele avond+nacht tot een uur 4 vermaakt. En toen was het tijd om te slapen.. (en zeker voor Lotte, haha).

Zondag weer een lekker relaxed dagje naar het strand. Lekker zonnen, boekjes lezen voor en over het reizen, een vette hap gegeten bij de Take Away, naar het internetcafe en weer terug naar huis en lekker naar bed!

Ik wil iedereen het goede nieuws dat ik een jaar verkering heb met mijn schatje! Ja ja, time flies when you’re having fun!!

P.S bedankt voor de kaartjes en pakketje! Leuk om post te krijgen, en de lekkere dingen zijn natuurlijk ook lekker ;)

  • 21 Oktober 2005 - 06:39

    Claudia:

    Hee Celes!
    Allereerst gefeliciteerd! Al een jaar samen, dat gaat snel he?
    Leuk verslag heb je gemaakt hoor. Volgens mij kom je daar de dagen wel door. Maar wanneer begint het 'echte' lesgeven dan? Of is deze stage heel anders van opzet?
    Fijn weekend nog!

  • 21 Oktober 2005 - 12:50

    (t) Jacqueline:

    Hoi Celeste,
    Net jou mail + verslag weer gelezen, 't is daar echt wel genieten zeg. op een enkel ding na, bijv. de taxichauffeur (wat zal hij een goede dag gehad hebben! )'t is jammer dat het zover weg is, anders was ik vast eens een bakkie koffie bij jou wezen drinken. (jij blij dat het ver weg is!)groetjes ook van de rest (t)Jacqueline

  • 21 Oktober 2005 - 17:26

    Leon:

    Zusje van me! Fijn te horen dat het allemaal goed met je gaat. Ik zal eens even kijken of ik geen spuitbusje traangas kan opsturen, zodat je de volgende vervelende taxi chauffeur iets meer onder druk kan zetten!

    Groetjes aan allen,


    Je broer

  • 22 Oktober 2005 - 09:30

    Roy En Lonneke:

    he vakantieganger alles goed daar .
    mooie fotos van daar hoop dat je daar nog een paar moooie weken heb zie je nog wel als je terug bent in nederland .
    groeten roy en lonneke

  • 22 Oktober 2005 - 14:17

    Petra:

    hoi celeste.
    gefeliciteerd op naar de volgende jaren samen.
    Wat een leuk verhaal en verder nog heel veel plezier daar.fijn weekend nog en ik hoop je in december of januari weer een keer te zien.
    groetjes petra.

  • 22 Oktober 2005 - 14:22

    Ik:

    hai snuutje... met.. ik.. gaat alles goed ik zorg goed voor je vriendje! alles gaat heel goed met hem hij zeurt wel maar bijt nog steeds niet en dat moeten we houden zo. ik zie je wel als je trug komt (denk dat het niet eerder is) veel plesier daar en have fun groetjes ronald

  • 22 Oktober 2005 - 20:23

    Opa En Oma:

    Prachtig verslag hoor en leuk om te krijgen!!
    Groetjes van ons en prettig weekend!!!

  • 23 Oktober 2005 - 11:18

    Hella:

    Zo te lezen heb je een prima tijd leuk om je over je belevenissen te lezen.

  • 23 Oktober 2005 - 18:07

    Anne:

    Hee Celes,
    Gave foto's weer! Ik krijg steeds meer zin om te komen (en ik had er al zo'n zin in!). Nog gefeliciteerd trouwens, vind je het nu niet jammer dat je niet thuis bent om het te vieren?
    Niet teveel leuke dingen doen daar die ik ook nog wil doen!! ;)

    KUS

  • 23 Oktober 2005 - 18:11

    Edwin:

    na jah!! niet bruin aso,
    gewoon super bruin!
    leuke foto's haha vooral die foto's van jullie met badmutsen op (staat je goed) mooi kunnen we die in de kamer hangen! -XXX-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Muizenberg

Celeste

...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 41878

Voorgaande reizen:

14 Januari 2024 - 20 Maart 2024

Centraal Amerika

06 December 2023 - 11 Januari 2024

IJsland '23

24 Juli 2023 - 30 November 2023

De ´Stannetjes´

03 Augustus 2022 - 01 December 2022

Balkanlanden

15 Augustus 2018 - 16 Mei 2019

Rondreis

19 September 2005 - 26 December 2005

Zuid-Afrika

Landen bezocht: