Vakantie! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Celeste :)

Blijf op de hoogte en volg Celeste

25 September 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vrijdag 23 september
We moesten voor de laatste dag naar school. We kinderen waren erg gezellig. Ze hadden allemaal spelletjes meegenomen en ik heb met een aantal kinderen domino gedaan (wel een beetje anders dan hier in Nederland..)
Om 11 uur waren alle kinderen vrij en na de nodige knuffels hadden we vakantie! We hebben nog even gerelaxed en toen gingen we met een aantal leerkrachten lunchen bij Madeira, een Grieks restaurant.
Daar heb ik chicken breasts with salad and chips gegeten, erg lekker!! Daarna kwam de drank. Eerst een warme chocolademelk en daarna een appelshotje en een tequilla :)(en dat allemaal voor maar 10 euro!!!!!)
Sommige leerkrachten gingen daarna naar huis, maar wij hadden zin in meer. Met de harde kern zijn we naar een ander restaurant-cafe gegaan (Peddles). Daar smaakte de Archer's erg goed!
Omdat de lunch vrij uitgebreid was hadden we geen honger meer, dus we hebben ook geen avondeten gemaakt. Om half 8 kwam Gina ons ophalen en zijn we naar een aantal vrienden van haar geweest. Na onze gezellige tijd met de leerkrachten een beetje een domper met al die heilige mensen.
's Avonds lag ik er weer vroeg in, wel vermoeiend allemaal!

Zaterdag 24 september
Om 8 uur werden we opgehaald door Lalette, een leerkracht van de Muizenberg. Samen met haar man en een stagiaire zijn we naar de West Coast (een natuurreservaat) geweest. We moesten ongeveer 1,5 uur rijden. Eenmaal daar hebben we veel dieren gezien: struisvogels, bontebokken, elanden (vet groot!), pelikanen, zebra's, antilope, buffels, walvissen en nog meer.
Op het laatst zijn we naar een soort markt geweest met Afrikaanse muziek, etenswaar, mogelijkheid tot wijn proeven (waar de andere gretig gebruik van hebben gemaakt) en wat kraampjes. Ik heb daar een muziekinstrument gekocht, een soort sambabal.
Lalette had een picknick voorbereid dus zaten we daar in de kou. Het waaide behoorlijk en daar had ik met mijn kleding niet echt rekening meegehouden. De vooruitzichten waren namelijk vrij goed!
Nadat we waren uitgekeken zijn we naar een vriend van Lalette en haar man geweest voor een kopje thee.
Toen begonnen we aan de terugreis. Ik had een cd van Acda&de Munnik bij me en die heb ik in de cd-speler gedaan, ze vonden de muziek lijken op country-muziek, maar wel okey! :)
Eenmaal thuis hadden we geen honger meer. We hadden onderweg wat stokboord gekocht en met een colaatje hebben we dat opgegeten. Even later kwamen Ilia en een vriend (Murray) een fles wijn en wat bier brengen. We hebben ff gekletst, was wel gezellig.
Ik heb nog ff met mijn schatje gebeld en toen ben ik gaan slapen!

Zondag 25 september
Na ontzettend veel regen en harde wind vannacht toch zonnig wakker geworden. Vandaag was de eerste dag dat we konden uitslapen en relaxen. Op het balkon was het lekker warm, buiten schijnt de zon.
Na het ontbijt en het douchen hebben we boodschappen gedaan. De supermarkten zijn hier ook op zondag open, beterr! Met ontzettend veel boodschappen en zware tassen moesten we een heel eind lopen en 460 trappen op, niet echt een groot succes! Maar nu is ons huis wel weer lekker gevuld voor de komende week.
Verder hebben we niet zoveel gedaan vandaag. Beetje gerelaxed, boekje gelezen etc.
Vanavond gaan we met Gina naar de kerk, eens kijken hoe het hier is. We hopen op Afrikaanse mensen die gospelnummers zingen en staan de klappen en te dansen :). Dat zou tof zijn!!

Nog even wat andere dingetjes (wist je datjes):
- de mensen zijn hier echt ontzettend aardig en ze nemen je overal mee naar toe, echt tof!
- het weer hier nog echt superlekker is, maar over een paar weken staan we te zweten in 38 graden
- de kinderen op school echt ontzettend goed zijn afgericht
- ze hier een leuk schoolied hebben
- ze hier het volkslied allemaal kennen (in 3 talen)

Nog even wat huishoudelijke meededelingen:
Mijn telefoonnummer om naar te bellen vanuit Nederland is: 0027849614520. We hebben een Afrikaanse simkaart gekocht, dus alle kosten zijn voor jullie :). Als mijn abonnement is afgelopen koop ik een eigen simkaart die ik dan waarschijnlijk ga delen met Lotte. Het nieuwe nummer laat ik dan natuurlijk weten!
Ons adres (voor de voedselpakketten, brieven, kaartjes, fanmail etc) is:
57 Highway Road
Fishhoek South-Africa

Okey, dit is wel weer genoeg voor nu. Zoals je leest maken we ontzettend veel mee, teveel om echt alles hier neer te zetten, maar op deze manier krijgen jullie toch een aardige indruk dacht ik zo :)

Tot snel lieve mensen :)

  • 25 September 2005 - 16:25

    Oma En Opa:

    Hallo Celeste,
    Bedankt weer voor je uitgebreide verslag en je leuke foto's.
    Zo blijven we aardig op de hoogte van je belevenissen!
    Een prettige vakantie hoor!!
    Veel liefs van ons, Oma

  • 25 September 2005 - 17:24

    Claudia:

    Tof hee dat alles daar zo leuk is!
    Die foto's erbij maken het verhaal helemaal compleet. Leuk om ook te zien waar je het over hebt.

    Mis je NL al een beetje en de Cinecity?! :-P
    Hier alles goed; wel druk met school, maar gewoon zijn gangetje.

    Fijne vakantie nog!!

  • 25 September 2005 - 18:14

    Angelique:

    Hoi celeste, wat ontzettend gaaf allemaal. En dan te bedenken dat je 2 jaar geleden niet uit Doetinchem was weg te branden...werken in een ander gedeelte van holland was eigenlijk al te veel van het goeie. Echt goed van je en heerlijk dat het zo leuk is. groetjes van allemaal

  • 25 September 2005 - 20:01

    Sandra:

    Hoi Leste,
    Wat is het hartstikke leuk om al jouw avonturen e.d. op de voet te kunnen volgen en wat 'woon' je op een geweldige plek. Alleen het weer, maar goed, waarschijnlijk zit dat in Zuid Afrika óók wel eens in een 'dipje'. Je hebt inderdaad wel een hele volle klas, leuke kinderen alleen herken ik bij een paar ook wel een beetje 'boevenogen' (hoe zou ik dat nou toch kunnen zien......).
    Ik ga je verhalen op de voet verder volgen. Je bent over alles heel enthousiast, alleen die 460 treden ("heb jij ze geteld"?) en die douche op het balkon klinken wel héél erg spannend. Geniet van je verblijf daar. Een hele fijne vakantie en probeer zo veel mogelijk mooie dingen van het land te zien. Je bent er NU!!!!

    Liefs van Sandra en mannen.

  • 26 September 2005 - 08:05

    (t) Jacqueline:

    Hoi Celeste,
    Wat leuk om je zo te kunnen volgen, ik ben al benieuwd naar jou volgende bericht, fijne vakantie en groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Celeste

...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 41957

Voorgaande reizen:

14 Januari 2024 - 20 Maart 2024

Centraal Amerika

06 December 2023 - 11 Januari 2024

IJsland '23

24 Juli 2023 - 30 November 2023

De ´Stannetjes´

03 Augustus 2022 - 01 December 2022

Balkanlanden

15 Augustus 2018 - 16 Mei 2019

Rondreis

19 September 2005 - 26 December 2005

Zuid-Afrika

Landen bezocht: