De achtste week! - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu De achtste week! - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Celeste ... - WaarBenJij.nu

De achtste week!

Door: Celeste :)

Blijf op de hoogte en volg Celeste

15 November 2005 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Woendag hebben we op het strand gelopen: de beachwalk. Met alle kinderen van de school (zo’n 600) liepen we op het strand. Was wel gezellig. Lekker weer, beetje bijkleuren, kletsen met de kinderen etc.

Vrijdagavond was de Barn Dance, een afscheid van grade 7. De kinderen van 2 klassen en een aantal leraren hebben gelinedanced. Was echt hartstikke leuk! We hebben ons aardig in het zweet gewerkt en wat nieuwe dansjes geleerd voor als we de volgende keer naar de club gaan (mmm, toch maar niet denk ik..). We hadden nog plannen om ’s avonds uit te gaan, maar we waren zo moe dat we ergens een drankje hebben gedronken en toen naar huis zijn gegaan.

Zaterdag begon de dag goed, dus tijd om naar het strand te gaan. Karlijn kon niet mee, die moest waterpolo spelen. Met Jacco zijn we naar Clifton Beach geweest. We hebben nog even kunnen genieten van de zon en het superlekkere water en golven van de Atlantische Oceaan. We gingen daarna nog even wat drinken maar toen kreeg Jacco telefoon dat er problemen waren op zijn werk. Dus wij naar de Steenberg golfbaan. Jacco moest een aantal dingen regelen dus hadden wij de tijd om rond te crossen in een golfkar en een balletje te slaan (zie foto’s). We hebben ons ontzettend vermaakt, was erg lachen!! Hebben een hele fotosessie gehouden, wat hadden we een pret!!
’s Avonds hebben we Karlijn opgehaald en zijn we naar de Waterfront in Kaapstad gereden. Daar hebben we gegeten bij Quay Four, lekker (en supergoedkoop!).

Zondag wilden we eigenlijk de Tafelberg beklimmen, maar het weer was niet zo goed, te bewolkt. We zijn daarom met Tom en zijn vrouw (niet echt een gezelschapsdier) naar Kaapstad gegaan. Wij het aquarium in (hun niet, was te duur). Hebben veel dieren gezien: haaien – nemovissen – krabben – inktvissen – zeesterren – zeepaardjes – pinguïns etc. Was erg mooi om te zien, heb veel foto’s gemaakt.
We hebben daarna gewinkeld in de Victoria Wharf, ik heb 2 nieuwe truitjes gekocht. Lekker geluchend met American Flapjacks (een soort dikke, luchtige pannenkoeken, heerlijk!). Toen was het tijd om naar huis te gaan en voor te bereiden op maandag.

Morgen ga ik op 3 dagen en 2 nachten op kamp met grade 6. In het weekend hebben we grootse plannen. Zaterdag gaan we naar Cape Point en Simonsbay (met de pinguïns) met Lalette. Zaterdagavond feestje van Emy want die is zondag jarig.
Zal volgende week vertellen hoe dat allemaal was. Tot de volgende keer!

XXX

P.S nog maar 2 weken en dan komt mijn grote zus, jippie! Kijk er erg naar uit (ook omdat we dan bijna klaar zijn met school en we eindelijk onze verdiende vakantie hebben)

• 15 November 2005 - 20:08

Leon:

Hoi,

Je hebt het steeds over bijkleuren. Als ik de foto's zo zie, ben je al bijna donkergroen!! Maar ja, als je maar schik hebt!

Spreek je snel weer!

Leon

• 15 November 2005 - 21:35

Oma En Opa:

Hallo Celeste,
    Wat ben je trouw in je berichtgevingen.
    We vinden het erg leuk dat je ons op deze manier op de hoogte blijft houden van al je belevenissen.Gezellig voor je dat Anneloes gauw komt.
    Ze heeft verteld dat ze er erg veel zin in heeft!!
    Volgende week mail ik je wat uitgebreider.
    Heel veel liefs van ons en nog veel plezier!!

• 20 November 2005 - 14:51

Anne:

He Celes,dat hierboven klinkt weer goed. Moet wel erg lachen zijn geweest dat golfen!! hahaha. dat aquarium lijkt me ook echt wel gaaf. Heb je er echt tussengezwommen en foto's gemaakt?
    ik ben al aan het aftellen!! Nog 9 dagen!!

KUS