Boedapest en naar huis :) - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Celeste ... - WaarBenJij.nu Boedapest en naar huis :) - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Celeste ... - WaarBenJij.nu

Boedapest en naar huis :)

Door: Celeste

Blijf op de hoogte en volg Celeste

25 November 2022 | Nederland, Doetinchem

Boedapest (21 nov – 23 november)

Ik lig er de laatste avond vroeg in, ik ben tenslotte ook behoorlijk vroeg opgestaan die ochtend. Helaas is er net zo’n groep in het hostel als waar ik in het vorige hostel last van had. Ze liggen gelukkig grotendeels op een andere kamer, maar ze nemen wel de hele ‘woonkamer’ in beslag en ik voel geen enkele behoefte me daar aan te sluiten. Ze maken daarbij veel geluid en zijn allesbehalve subtiel.

Om 8u vertrekt de bus naar Boedapest, ik ben blij om weer onderweg te zijn. Ze zijn de douane aan het verbouwen waardoor er een enorme opstopping is ontstaan en het lang duurt voordat we Servië uit zijn. Hongarije is behoorlijk secuur in het controleren van de bagage, we zien auto’s die alles moeten uitladen. Ook een aantal koffers uit de bus worden gecontroleerd. Gelukkig laten ze mijn tas met rust. Ik heb inmiddels wat aankopen gedaan en mijn backpack zit behoorlijk strak ingepakt… Met een uur vertraging komen we aan in Boedapest waar ik de metro neem en het laatste stukje naar het hostel loop. Het is een top hostel, mooi design, strak en netjes. Ik berg mijn grote backpack op en loop meteen de stad in. Ik loop een aantal uur rond en ben onder de indruk. Ik hou van de gebouwen, de details, de lampjes, de sfeer. Ik ben ook blij te merken dat ik nog enthousiast kan worden, het lag wellicht dus toch aan Servië ;).

Dinsdag is het een frisse dag, en aangezien ik geen jas heb loop ik zeker rond in de stad, maar ben ook lekker binnen in het hostel. Ik voel geen behoefte om alle musea van binnen te bekijken. Ik denk ook dat ik nog eens terug kom, aangezien ik nu alleen Boedapest heb gezien en nog niets anders van Hongarije… Dus die dingen bewaar ik voor de volgende keer. Ik doe de laatste boodschappen, kijk een filmpje en ben klaar voor de laatste nacht in het hostel.

Woensdag pak ik voor de laatste keer mijn backpack en pak ik de metro naar het busstation waar ik om 13u de bus in stap Het eerste deel duurt 7,5u en brengt me naar Praag. Ik had gelezen over een strenge controle bij de grens van Slowakije maar alles gaat soepel. In Praag moet ik 1:45u wachten, en dan pak ik de volgende bus die me naar Arnhem brengt. Deze duurt ietsje langer, 10u. Ik zag er een beetje tegenop van tevoren, maar het was oké. Het slapen is mwahmwah, aangezien we 15 stops maken zijn het elke keer ‘halfuurslaapjes’. Daarnaast kan ik mijn draai ook gewoon niet zo vinden. Het is gelukkig niet al te druk in de bus, dus ik heb 2 stoelen voor mij alleen. En de beenruimte is ook echt top! Als je aan de reis begint lijkt het een eeuwigheid te duren, maar als je dan eenmaal in Arnhem bent lijkt het allemaal heel snel gegaan.

Ik probeer Nederland door de ogen van een toerist te bekijken, aangezien ik natuurlijk veel nieuwe indrukken op doe als ik een land binnen kom rijden.

Het is voor mij ‘wennen’ weer zoveel Nederlandse nummerplaten te zien en alles weer te kunnen lezen op stations/billboards/reclame/wegaanduidingen. In Doetinchem word ik opgewacht door papa en mama :). Ik eet een lekkere boterham met kaas en eeb boterham met hagelslag en ga naar mijn eigen huis. De afgelopen maanden heb ik nauwelijks aan thuis gedacht, dus ik zie dingen waarvan ik was ‘vergeten’ dat ik ze had. Ik heb ook zoveel ruimte voor mij alleen!

Ik maak wat schoon (wat wel nodig is na 4 maanden), haal alles uit mijn tassen en geef het een plekje, doe de was, fiets even naar de stad en later naar mijn ouders voor een Hollandse maaltijd: bietjes, aardappels en vegaballetjes, heerlijk! Ik ben weer thuis!

De komende twee weken heb ik meerdere praktische afspraken staan en zie ik familie/vrienden. Daarnaast kan ik me gaan voorbereiden op het volgende deel van de reis: ik ga naar Spanje! Op 9 januari heb ik voor 4 weken een Spaande taalcursus in Malaga geboekt. Spaans leren leek me altijd al leuk (en superhandig!) en Spanje is een prima land om in de winter te zijn ;). Dus, wordt vervolgd!

Hierbij de link naar de laatste foto's:

https://1drv.ms/u/s!Ar87NWIVlPefpmGtz9RLUB5eKLnG?e=a2gKdG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Doetinchem

Celeste

...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 41972

Voorgaande reizen:

14 Januari 2024 - 20 Maart 2024

Centraal Amerika

06 December 2023 - 11 Januari 2024

IJsland '23

24 Juli 2023 - 30 November 2023

De ´Stannetjes´

03 Augustus 2022 - 01 December 2022

Balkanlanden

15 Augustus 2018 - 16 Mei 2019

Rondreis

19 September 2005 - 26 December 2005

Zuid-Afrika

Landen bezocht: