Because We Carry - Reisverslag uit Tripoli, Libanon van Celeste ... - WaarBenJij.nu Because We Carry - Reisverslag uit Tripoli, Libanon van Celeste ... - WaarBenJij.nu

Because We Carry

Door: Celeste

Blijf op de hoogte en volg Celeste

19 September 2023 | Libanon, Tripoli

Even een heel ander bericht, maar oh zo belangrijk!

Al jaren volg ik de stichting Because We Carry. Dit is met name via Facebook waarin ze informeren en om hulp vragen via donaties en/of inzamelingsacties.

BWC zet zich al 8 jaar in voor moeders en kinderen die vluchten en moeten wonen in kampen op Lesbos. Na een tocht met een gammel bootje terechtkomen in een tentenkamp zonder fatsoenlijke voorzieningen is bijna niet voor te stellen.

BWC doet van alles op Lesbos. Ze hebben een grote moestuin, een atelier waar het creërend vermogen centraal staat en ze delen de broodnodige dagelijkse boodschappen en spullen uit aan zwangere en net bevallen vrouwen en hun kinderen en helpen daarmee een hele community.

Ik vind het de hoogste tijd de handen uit de mouwen te steken en mij aan te melden voor een weekteam. Dit wil ik heel wat jaar maar er was altijd wel een reden niet te gaan... Naast de fulltime medewerkers op Lesbos, kunnen er elke week 3 vrouwen komen helpen met alles wat er maar moet gebeuren. Sjouwen, uitzoeken, spelen, luisteren, ontmoeten, ontzorgen. Ik denk vooral hard werken maar ook tijd nemen alles in me op te nemen en nog meer dankbaar te zijn hoe ik leef en de keuzes die ik kan maken.

En hoewel er in de media weinig aandacht meer voor is, is de hulp nog hartstikke nodig! De aantallen nemen weer flink toe en er is van alles nodig om de mensen de dagelijkse benodigdheden te geven.

Voor dit alles is natuurlijk geld nodig! BWC heeft elke week uitgaven van 1800 euro (huur moestuin, BWC-programma’s en voedvrouw, taxiritjes ziekenhuis, grocery bags, huur busje, distributiekosten [e-38] opslag) en dit geld brengen de vrijwilligers zoveel mogelijk bij elkaar. Daarnaast betalen alle vrijwilligers hun eigen kosten zoals vlucht, accommodatie, autohuur benzine en eten[e-38]drinken.

Yvonne en ik zijn nu met z’n tweeën, dat betekent dat het fantastisch zou zijn als ik 900 euro kan overmaken naar BWC. Alle andere kosten betaal ik natuurlijk zelf.

Het plan is trouwens om nog wat langer te helpen, danwel op Lesbos of in Athene. Of dat via BWC zal zijn of via een andere organisatie die ik heb aangeschreven is nog niet bekend, maar als tegenhanger van het kunnen reizen wil ik mezelf ook heel graag nuttig maken en dat zal hier zeker het geval zijn!

Als je iets (of veel) kunt missen, wil je dit dan overmaken naar NL 08 TRIO 0338 5972 12 t.n.v. C.M. Kuit? Wil je er ook bij vermelden dat het voor BWC is? Ik maak, voordat ik naar Lesbos ga, het geld over. Het zal absoluut goed worden besteed!

En wil je meer informatie over Because We Carry? Volg ze op facebook en/of insta, zodat je zelf kunt zien wat er wordt gedaan en wat er nodig is!

Heel erg bedankt!!

Ik MOET een foto bij een verslag plaatsen, dus heb er één gekozen uit de lijst...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libanon, Tripoli

De ´Stannetjes´

Een behoorlijk onbekende plek om te gaan backpacken. Eens kijken hoe het daar is :).

Recente Reisverslagen:

18 November 2023

Vrijwilligerswerk Athene

09 November 2023

Lesbos

27 Oktober 2023

Athene

19 Oktober 2023

Cyprus

09 Oktober 2023

Jordanië
Celeste

...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 41995

Voorgaande reizen:

14 Januari 2024 - 20 Maart 2024

Centraal Amerika

06 December 2023 - 11 Januari 2024

IJsland '23

24 Juli 2023 - 30 November 2023

De ´Stannetjes´

03 Augustus 2022 - 01 December 2022

Balkanlanden

15 Augustus 2018 - 16 Mei 2019

Rondreis

19 September 2005 - 26 December 2005

Zuid-Afrika

Landen bezocht: