Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Celeste ... - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Celeste ... - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Celeste

08 Februari 2019 | Singapore, Singapore

Na vele uurtjes van reizen van Hikkaduwa naar Colombo airport (wat slechts 142 km is maar ik heb er al staande in de trein, en met de tuktuk en bus 5uur over gedaan) zat het eerste deel van de reis erop. Het was een prima dag om te reizen, want het heeft de hele dag geregend en in Colombo zat ik echt midden in een flinke onweers- en regenbui. Op het vliegveld aangekomen was ik veel te vroeg en moest ik 4uur overbruggen. En nog krijg ik het voor elkaar bijna het vliegtuig te missen. Al vind ik het niet mijn schuld... Ik heb 100x op het bord gekeken wanneer er een gate voor inchecken verscheen, maar die kwam maar niet. Een uur voor vertrek zag ik het opeens veranderen in boarding, en bij navraag zeiden ze in eerste instantie dat ik niet meer mee kon. Wat?? Ik heb hier 4u zitten wachten! Ik mocht dan toch nog snel de bagage inchecken en door naar de immigratie. Daar was het echt druk maar al voordringend was ik er snel doorheen, toen nog door de douane en toen had ik opeens natuurlijk tijd genoeg. Zucht!
Een prima vlucht van 4uurtjes later kwam ik aan in Singapore. Ik ervaar dat ik allemaal zoveel makkelijker vind dan in het begin. Toen vond ik het soms nog een hele onderneming om alles uit te zoeken: waar kan ik pinnen, hoe werkt het OV hier, welke metro/bus moet ik hebben, etc. Nu doe ik het ongeveer met 2 vingers in mijn neus en voel ik weinig schroom meer om mensen om hulp te vragen.

Met inmiddels een tijdsverschil van 7uur en een nacht met 2 uurtjes slaap kwam ik bij mijn couchsurfhost Mohsin aan. Even een uurtje slaap gepakt en rond 13u de stad in. Vanaf mijn host door Little India gelopen en via het Fort Canning Park helemaal door naar Marina Bay Sands, het beroemdste gebouw van Singapore. Dit is een hotel met meer dan 2500 kamers en een niet te missen gebouw in de stad. Het is Chinees nieuwjaar vandaag en daarom 2 officiële vrije dagen. Behalve wat harde knallen in de avond was er verder niet zoveel van te merken. In elk geval geen vuurwerk om 00:00u. Rondom Marina Bay was van alles te zien aan Chinese tierelantijnen, een foodmarket met o.a. ‘Dutch baby pancakes’ (ofterwijl poffertjes ;)), live-muziek, Gardens by the Bay en veel mensen. Om 21u heb ik met Mohsin rondgelopen en drankjes gedaan rondom Boat Quay.

De volgende dag ben ik rond 14u weer op pad gegaan, dit keer de natuur in. Slechts 6 metrostation verder en je staat in de natuur waar ik een wandeling van 14km heb gedaan rondom de Tree Top Walk. De aapjes lopen om je heen en zijn erop uit om je eten te jatten, wat ze nog bijna was gelukt ook. Met de metro naar Harbour Front gegaan waar ik wat inkopen heb gedaan in een groot winkelcentrum en waar ik heb supermarktsushi heb gegeten aan het water. Toen ik om een uur of 10 terug kwam zijn we begonnen met een Netflix marathon. Als je eenmaal aan een serie begint, La Casa de Papel in ons geval, kijk je steeds nog 1 aflevering door ;). Daarnaast heb ik hele gesprekken met mijn host, maar om 7u ‘s ochtends vonden het welletjes en zijn we gaan slapen.
Het plan was de volgende avond/nacht de bus te pakken maar ik heb het iets verzet. Mijn derde dag in Singapore ben ik niet verder gekomen dan de voordeur want we hebben opnieuw vele afleveringen Netflix gekeken. En om 01:00u was het zover, seizoen 1 is af ;). En dan toch ook maar een stukje van seizoen 2 begonnen. Dit was dan meteen ook mijn tijdsbesteding van mijn verjaardag! Helemaal prima!

Ik vind Singapore echt een fijne stad! Ik had een beetje het ‘schrikbeeld’ van Dubai in mijn hoofd, maar ik vond het een stuk vriendelijker. Weinig wolkenkrabbers, sfeervolle verlichting (in plaats van schreeuwerig in Dubai), goed werkend metrosysteem en dichtbij de natuur. Het is ook een erg schone stad, kauwgom is bijvoorbeeld bij wet verboden (!), je mag in het OV niet eten en drinken, het verkeer houdt zich aan de regels, een zebrapad kun je ook als zodanig gebruiken.
Ja, het is een dure stad maar ik heb niets geks gedaan aan musea of uit eten, dus naast wat boodschappen in de supermarkt vond ik het allemaal reuze meevallen. Twee of drie dagen is trouwens wel genoeg om de stad te verkennen. Singapore is zo groot als de helft van Flevoland wat het lekker overzichtelijk maakt. Er wonen 5,5 miljoen mensen. Ik vond het level van Europese toeristen ook wel vallen, de rest is Aziatisch. Vanaf 1965 is Singapore onafhankelijk geworden.

De foto's:
https://1drv.ms/f/s!Ar87NWIVlPeflgy4uH-xxhwgs5co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Rondreis

In 6 maanden de wereld rond :)

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2019

Home sweet home

11 Mei 2019

De duikexpeditie

16 April 2019

Sulawesi

22 Maart 2019

Maleisisch Borneo + Brunei

02 Maart 2019

Maleisië deel 2
Celeste

...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 41876

Voorgaande reizen:

14 Januari 2024 - 20 Maart 2024

Centraal Amerika

06 December 2023 - 11 Januari 2024

IJsland '23

24 Juli 2023 - 30 November 2023

De ´Stannetjes´

03 Augustus 2022 - 01 December 2022

Balkanlanden

15 Augustus 2018 - 16 Mei 2019

Rondreis

19 September 2005 - 26 December 2005

Zuid-Afrika

Landen bezocht: